Šalát s quinoou a údeným tofu

quinoa and smoked tofu saladPre 4 osoby:

2 šálky vody

3/4 čajovej lyžičky soli

1 šálka quinoy, dobre prepláchnutá

1/4 šálky citrónovej šťavy

3 polievkové lyžice extra panenského olivového oleja

2 malé strúčiky cesnaku, narezané nadrobno

1/4 čajovej lyžičky čerstvo mletého čierneho korenia

250 g pečeného údeného tofu, nakrájaného na kocky

1 malá žltá paprika, nakrájaná na kocky

1 šálka cherry paradajok, prekrojených na polovice

1 šálka uhorky, nakrájanej na kocky

1/2 šálky narezanej čerstvej petržlenovej vňate

Čas prípravy a varenia: 35 minút

V stredne veľkom hrnci privedieme do varu vodu. Pridáme 1/2 čajovej lyžičky soli a quinou a vrátime do varu. Znížime teplotu, zakryjeme a varíme asi 15-20 minút. Uvarenú quinou necháme vychladnúť.

Medzitým vo veľkej miske metličkou rozšľaháme citrónovú šťavu, olej, cesnak, zvyšnú 1/4 čajovej lyžičky soli a korenie. Pridáme vychladnutú quinou, tofu, papriku, paradajky, uhorku a petržlenovú vňať a trasením poriadne premiešame.

19 responses

  1. Super salatik- quinoa sa da u nas kupit bez problemu a tofu lubime tiez. Zuzi, ako ta quinoa vlastne chuti? Dufam, ze nie ako kus-kus, lebo ten mi manzel veru nezje ;)

    • hmm.. no chute ja moc opisovat neviem.. :-)) ale nam chuti velmi, len ju treba poriadne umyt, aby nebola horka, medzi prstami posuchat pri tom umyvani.. kus-kus chuti uplne inac, ale ten mam rada ja osobne tiez.. :-)) ved vyskusaj a daj vediet, ci sa stretla doma quinoa s pochopenim.. :-)

  2. Zuzu, quinoa na salat sa uz vari :) Neskor poslem link na moju verziu :)

    Varujem vopred- pridavam k nemu ako priloju oprazene prepelicie file- z lasky k manzelovi ;) Uz sa tesim, ako si zadzamkam :)

  3. Tak, Zuzi, a je to,salatik inspirovany Tebou je na svete a chutil uzasne! Dakujem za inspiraciu ;)

    Tu je link na moju verziu: http://povvi.com/roze-salade/

    Mam par otazok: moja quinoa bola premyta podla Tvojej rady niekolkokrat, ale aj napriek tomu bola po uvareni zltkava, nie snehobiela ako Tvoja. Horka ani inak chutovo divna vsak nebola, teda usudzujem, ze bola ok. Viem, ze existuje quinoa biela a cervena, aleje aj zlta? :-)

    Vdaka za info :-)

    • jeeej, super, tesim sa, ze chutil!

      fuha, o zltej quinoy som veru este nepocula, ale tot som mamine kupovala nejake balenie tricolore a veru neviem, aka bola ta tretia farba.. zistime.. :-)

      • Vdaka :) Tak a dnes Tvoj salatik robim znova :) A bez masa, lebo v stredy a piatky nikto u mna maso nedostane :) Myslis, ze mozem tofu nahradut aj inym syrom? Nemam ho doma a do shopu sa mi uz nechce (nenavidim nakupy)

      • Zuzi, so syrom som ho veru neskúšala, ale podľa mňa taká feta by sa tam celkom hodila.. aj keď asi použiješ to, čo doma máš, keď sa ti nechce nakupovať.. :-))

  4. Nemala som ani fetu, ani uhorku, ale zato som uvarila fazulu – fialovu, papuckovu a je to mliaaaam. A dala som tam namiesto cesnaku kukuricu, a papriky 3 farieb: zltu, orandzovu ;) aj cervenu – je to mliaaaaaam. Akurat z fazule mam pocit, ze jem gastany :-D

Pridaj komentár

