Hríbové wontony so zázvorom

mushroom wontonsPre 4 osoby:

2 polievkové lyžice rastlinného oleja

1 strúčik cesnaku, prelisovaný

1 čajová lyžička nastrúhaného čerstvého zázvoru

250 g miešaných hríbov, očistených a narezaných nadrobno

1 polievková lyžica tmavej sójovej omáčky

1 polievková lyžica narezanej koriandrovej alebo petržlenovej vňate

16 – 21 plátkov wonton cesta

Na čili omáčku:

1 čajová lyžička sušených drvených čili papričiek

150 ml zeleninového vývaru

1 polievková lyžica ryžového octu

1 polievková lyžica svetlej sójovej omáčky

2 čajové lyžičky hnedého cukru

1/4 čajovej lyžičky čerstvo mletého čierneho korenia

Čas prípravy: 30 minút plus chladnutie       Čas varenia: 10-12 minút

V panvici zohrejeme olej, pridáme cesnak a zázvor a na strednej teplote opekáme 2-3 minúty za stáleho miešania. Pridáme hríby a sójovú omáčku a opekáme 3-4 minúty za stáleho miešania. Stiahneme z ohňa, ochutíme soľou a korením a vmiešame vňať. Necháme vychladnúť.

Medzitým si urobíme dressing. Všetky prísady dáme do hrnca a na nízkej teplote necháme zohriať, ale nie zovrieť. Udržiavame teplé.

Na každý plátok cesta dáme za 1 čajovú lyžičku hríbovej zmesi. Okraje cesta natrieme trochou vody a cesto zohneme tak, aby nám vznikli trojuholníky. Okraje poriadne zatlačíme.

Vo veľkom hrnci necháme zovrieť vodu s trochou soli, vložíme wontony a varíme 2-3 minúty, kým nevyplávajú na povrch. Vyberieme, dáme na taniere alebo do misiek, polejeme dressingom a ihneď podávame.

7 responses

    • Jani, ja ho kupujem mimo slovenska, ale asi tri prispevky dozadu som davala link na azijske potraviny na slovensku, ktore ho maju v ponuke, dokonca aj cez e-shop.. Ale teoreticky by ich mohli mat vo vsetkych azijskych obchodikoch… skusim este pozistovat a ked nieco budem vediet, napisem..

  1. Jani, ak si z Bratislavy, tak jedny také ázijské potraviny sú na Ferienčíkovej 2 (pri Dunajskej ulici). A tam majú dokonca tri druhy tohto cesta. Avšak treba si dávať pozor, aké si kúpiš, lebo ja som si dnes jedno kúpila (už predpripravené) a asi to bolo nesprávne. Lebo ked som ich potrela vodou, tak sa mi nezlepili a po vhodení do vody sa mi celé rozpadli…neviem, asi som kúpila nesprávne. Ale vyriešila som to tak, že som si ich upiekla a panvičke. A bolo to chutné.

    Tu je link na tie ázijské potraviny:
    http://www.asiafood.sk/index.php?id_lang=5

    • jejda, Leni, tak to mi je ľúto, že sa ti rozpadli.. ono ináč wontony sa zvyknú aj vyprážať, čiže možno je špeci cesto na varenie a vyprážanie.. ja som kúpila jediné, čo tuná mali a držalo, som mala šťastie asi.. :-)) možno v obchode budú vedieť najlepšie poradiť, ktoré sa na čo používa..

      • Ja som aj tej slečny pýtala, aký je rozdiel medzi ktorými. Tak som zobrala také na varenie, ale očividne to nejak inak funguje, ako som to robila ja :). Nevadí, aj tak to bolo chutné. Ale nabudúce vyskúšam iný typ cesta, ako som kúpila teraz :).

Pridaj komentár

