Torta z bielej čokolády a mascarpone

tortaPre 8 osôb:

100 g bielej čokolády (viac ako 25% kakaového masla)

175 g rastlinného masla, zmäknutého

1 šálka (200 g) hnedého cukru

3 vajcia, žĺtky oddelené od bielkov

1 čajová lyžička vanilkového extraktu

2 šálky (250 g) múky zmiešanej s 1 a 1/2 čajovou lyžičkou prášku na pečenie

1/3 šálky (100 ml) kyslej smotany

3-4 polievkové lyžice ovocného likéru

Na polevu:

175 g bielej čokolády (viac ako 25% kakaového masla)

350 g mascarpone

4 polievkové lyžice (50 g) rastlinného masla izbovej teploty

1 čajová lyžička vanilkového extraktu

trochu práškového cukru

Rúru predhrejeme na 180°C. Dno a boky formy na tortu namažeme a vystelieme papierom na pečenie. Poprášime troškou múky.

Na cesto si vo vodnom kúpeli rozpustíme čokoládu so 6 polievkovými lyžicami vody. Elektrickým šľahačom vyšľaháme maslo s cukrom. Postupne po jednom primiešame žĺtky, potom pridáme roztopenú bielu čokoládu a vanilkový extrakt. Veľkou kovovou lyžicou vmiešame polovicu múky, potom pridáme kyslú smotanu a nakoniec druhú polovicu múky. Elektrickým šľahačom vyšľaháme z bielkov v suchej čistej miske tuhý sneh. Tretinu snehu vmiešame do zmesi na cesto, potom opatrne vmiešame aj zvyšný sneh.

Cesto dáme do pripravenej formy a pečieme v predhriatej rúre 35 minút. Vyberieme z rúry, necháme 10 minút chladnúť vo forme, potom cesto vyberieme, odstránime z neho papier na pečenie a necháme úplne vychladnúť.

Medzitým si na polevu vo vodnom kúpeli roztopíme čokoládu a necháme ju skoro úplne vychladnúť. Elektrickým mixérom ju vyšľaháme spolu s mascarpone, maslom a vanilkovým extraktom dohladka. Pridáme práškový cukor a šľaháme, kým nebude zmes krémová a natierateľná. Zakryjeme a necháme pri izbovej teplote.

Tortu dáme na servírovací tanier a dopicháme špajdľou. Polejeme ju ovocným likérom a necháme 30 minút postáť. Celé cesto natrieme polevou a dáme do chladničky. Pred podávaním môžeme ozdobiť, napr. ružovými lupeňmi, ovocím, atď.

8 responses

  1. Zuzi, ja milujem spontanne tvary priodzenych veci :) Super torta, len ta biela coko mi je akasi povedoma- kvoli tomu obsahu kakaa – tak sa mi vidi, ze to bude Velvet :) Ale mozem sa mylit ;)

    • fuha, tak to ti veru nepoviem, aká to bola čokina.. nejaká švajčiarska, obyč.. :-) a taketo moje pecenie raz za priestupny rok sa neda porovnat s tvojimi krasnymi profi tortami..

      • daka Zuzu, ale ja som totalny amater- donedavna som nenavidela vsetko, co sa len podobalo na kuchynu- moja mamka – lietajuca babka je zivy svedok :) Peciem posledny rok od synovych 17-ich narodenin :) MAs super rcp a nadherne foto- ja sa len ucim fotit :)

      • tak to sme dve, ja som začala variť kvôli len vegetariánstvu, bo to má jeden obmedzenejšie možnosti stravovania vonku.. ale tak to si potom človek časom aj zvykne a už mu najviac chutí doma, nie? :-)) a fotiť sa aj ja len učím, niekedy tie moje fotky vyzerajú katastroficky, ale nemôže byť každý deň nedeľa.. :-)

  2. hm, dala by som like, ale nemôžem nič mliečne. Plná inšpirácie a závisti idem pátrať po nejakých vegánskych mňamkách, viem, že možnosti sú … len som sa ešte neodhodlala. A ten like tentoraz nedám :-P

    • ináč som rozmýšľala, jak toto zvegánčiť.. viem, že biela čokoláda je aj vegánska, raz som si ju kúpila, ale tá konkrétna nebola nic moc.. ale je mi jasné, že niekde bude aj lepšia.. sójová kyslá smotana je úplne v pohode a namiesto mascarpone by som dala silken tofu, akurát viacej toho cukru potom.. len vajíčka fakt neviem, čím by sa tu dali nahradiť.. najmä ten sneh z nich teda, aby to bolo také nadýchané.. hmm..

Pridaj komentár

