Prója zo pšena so zeleninou

???????????????????????????????Pre 2-3 osoby:

1 šálka zomletého pšena

1 cibuľa

1/4 šálky tekvice nakrájanej na malé kocky

1/4 šálky červenej papriky, nakrájanej na malé kocky

2-3 lyžice olivového oleja

soľ, korenie

1 lyžica zomletých ľanových semienok

tymian

sezamové semienka na posypanie

Cibuľu nakrájame nadrobno a opečieme ju na oleji. Pridáme tekvicu a krátko popražíme s troškou soli. Pridáme papriku, kratučko popražíme, stiahneme z ohňa a necháme vychladnúť.

Zomleté pšeno ochutíme soľou a korením, pridáme zomletý ľan a 1,5 šálky vody. Vmiešame pripravenú zeleninu a trochu tymianu (cesto bude vyzerať dosť riedko, ale tak to má byť, pšeno pri pečení nasaje veľa vody).

Zapekaciu misku vymažeme olejom a zohrejeme v rúre predhriatej na 220°C. Misku opatrne vyberieme z rúry a rovnomerne do nej nasypeme zeleninovú zmes so pšenom (zmes by mala byť hrubá asi 3 cm) a dáme piecť do rúry.

Keď prója trochu zhustne (asi po 10 minútach), posypeme ju sezamovými semienkami a vrátime do rúry. Pečieme 60 minút. Vyberieme ju z rúry a necháme úplne vychladnúť, nakrájame na kocky a podávame.

4 responses

    • no, ja som ale.. :-) teraz som to bola pozrieť a veruže to je pšeno.. Hirse je jedno aj druhé po nemecky, tak som si musela pozrieť fotky na internete.. trapas toto.. :-) hneď to idem aj opraviť v recepte.. :-)
      a mleli sme si ho sami doma v takom tom malom mixéri, prípadne v mlynčeku na kávu sa dá..

  1. joj, to som rada :-) lebo tá šupka je fakt riadne tvrdá, s prosom mali čo robiť aj babkine vtáčiky. Neviem, či sa to nelúpané vôbec dá použiť v kuchyni. To je jedno, receptík ma inšpiroval

    • jej, to sa moc teším.. ináč tá zeleninka sa tam dá obmieňať podľa toho, čo kuchyňa dá.. :-)
      a ja ďakujem za upozornenie, idem si prezrieť všetky recepty, či som to náhodou ešte niekde nepomiešala.. možno si niekto navaril proso a teraz ma preklína.. :-))

Pridaj komentár

