Pečené sladké zemiaky

Pre 3 – 6 osôb:

3 sladké zemiaky s ružovou šupkou (cca 450 g každý), 75 g nakrájaného masla, čierne, biele a kajenské korenie, soľ

Zemiaky umyjeme a necháme vlhké. Potrieme ich soľou, popicháme vidličkou a dáme na strednú priečku do rúry. Rúru zapneme na 200°C a pečieme asi 1 hodinu, kým sú na dotyk mäkké.

Zemiaky môžeme podávať celé alebo prerezané na polovice. Ak budeme podávať polovice, každý zemiak prerežeme pozdĺžne na polovicu a do dužiny urobíme krížom krážom  zárezy . Potom natrieme plátkami masla a špičkou noža maslo a koreniny dostaneme do zárezov.

Prípadne, ak budeme zemiaky podávať celé, môžme urobiť rez po dĺžke celého zemiaku. Trochu ho otvoríme a vložíme plátky masla, okoreníme a trošku osolíme.

 

 

One response

  1. Dnes som vyskúšala, výborné boli. Čas pečenia som neodhadla na prvý raz, tak som ich prekrojila na polovice, maslo som rozohriala v mikrovlnke a narezané zemiaky som ním poliala a tak som ich dopiekla.

Pridaj komentár

